Materiály pro servis dopravníkových pásů
Dodáváme odzkoušené produkty pro servisní činnost od velmi kvalitních lepidel až po mechanické rychlospojky nebo materiály potřebné k údržbě dopravníkových pásů. Náš opravárenský sortiment je založen převážně na spojování gum lepením, ale dodáváme i osvědčené materiály pro rychlé opravy pásů pomocí mechanických spojek. U materiálů pro běžný servis klademe důraz především na kvalitu, rychlost a jednoduchost opravy. K námi dodávaným materiálům zajišťujeme i technické konzultace.
Spojování pásů lepením
Nabízíme servisní materiál i s vulkanizačními lisy. Dodáváme odzkoušená jednosložková a dvousložková lepidla, pro použití za studena i za tepla, která se vyznačují vysokou lepivostí, kvalitou, univerzálním použitím a jednoduchým skladováním.
Výhody:
- univerzální použití a vysoká lepivost
- jednoduché skladování a dlouhá trvanlivost
- úspora nákladů a ochrana životního prostředí redukcí odpadů
Vulkanizační lisy – pro efektivní opravy dodáváme velký sortiment kvalitních vulkanizačních přenosných lisů pro spojování dopravníkových pásů různých šíří a to včetně verzí s chlazením.
Lepidla
Dodáváme vysoce kvalitní lepidla pro spojování za studena i za tepla. Mezi náš sortiment patří lepidla jednosložková i dvousložková, dále také lepidla na opravu poškozených povrchů pasů. Mezi výhody našich lepidel patří také provedení v tubě, díky tomu lze lepidlo přímo aplikovat na povrch a po použití uzavřít, nevyužité lepidlo lze tedy použit později oproti provedení v plechovkách.
Gumové povlaky
Pro zlepšení součinitele tření mezi dopravníkovým pásem a dopravníkovými válečky a zajištění přilnavosti i za nepříznivých podmínek jako jsou vlhkost a nečistoty. Zvyšují odolnost vůči abrazi a zajišťují ochranu proti opotřebení. Dodáváme také speciální povlaky odolné vůči korozi, chemikáliím a kyselinám.
Pásová údržba
Pláty servisní samolepící gumy pro rychlé opravy poškozených dopravníkových pásů za studena, vhodné pro děravé a natržené pásy s textilní vložkou i s ocelovými kordy. Použití tohoto materiálu prodlužuje životnost celého dopravního systému a oddaluje intervaly jeho údržby.
Spojování pásů mechanickými spojkami
Oproti lepení mají mechanické spojky výhodu v jednoduchosti a rychlosti provedení oprav Používají se pouze pro textilní dopravní pásy kde je pevnost spoje srovnatelná s pevností spojů lepených. Nespornou výhodou našich spojek je vysoká kvalita a rychlost provedení opravy. Rychlospojek nabízíme více druhů pro různé druhy využití. Všechny mechanické spojky jsou baleny ve speciálních kartonových obalech, odolných vůči protržení i při dopadu na zem.
Výhody:
- Rychlá a snadná montáž například při opravě proříznutého pasu
- Technologie KROT a 35-50-65 nevyžaduje předvrtávání
- Spojky z tvrzené oceli a spojky vhodné do agresivního prostředí
- Výborné mechanické vlastnosti díky použití vysoko-pevnostních legovaných ocelí a potažení bílým zinkem bez obsahu chromu
Typy mechanických spojek:
Mechanické spojky KROT a KROT R
Pro spojování gumotextilních dopravníkových pásů s tloušťkou od 8 mm s trhací silou do 3000 kN/m včetně pasů s velmi opotřebeným povrchem. Umožňuje montáž bez předběžného vrtání pasového tělesa a bez narušení tkaného kordu. Životnost spojení v trvalém provozu je 2 až 4 roky od momentu uvedení do trvalého provozu (na stacionárních dopravnících) a vykazuje dobrou funkční způsobilost i při silně opotřebovaném povrchu pasu.
Mechanické spojky VINT
Pro spojování gumotextilních dopravníkových pásů s tloušťkou od 8 mm s trhací silou do 3000 kN/m včetně pasů s velmi opotřebeným povrchem. Životnost spojení v trvalém provozu je 2 až 4 roky od momentu uvedení do trvalého provozu (na stacionárních dopravnících) a vykazuje dobrou funkční způsobilost i při silně opotřebovaném povrchu pasu.
Mechanické spojky typu 35-50-65
Pro spojování pasu podle principu spoj na doraz, s trhací silou do 700kN/m i s velmi opotřebeným povrchem. Vhodné pro spojování vysoce zatížených pásů s půleným spojem nebo přeplátovaně a na opravu podélných i šikmých řezů. Spojky se speciálními šrouby umožňují instalaci bez předběžného vrtání a bez porušení jeho kordové tkaniny. Jsou maximálně zapuštěny do pásu, což se kladně projevuje při průchodu na pohonných, koncových a vychylovacích válcích. Životnost spojení v trvalém provozu je 2 až 4 roky od momentu uvedení do trvalého provozu (na stacionárních dopravnících) a vykazuje dobrou funkční způsobilost i při silně opotřebovaném povrchu pasu. Čísla 35, 50, 65 udávají rozteč spojek.
Mechanické spojky SKOBA
Pro spojování gumotextilních dopravníkových pásů s trhací sílou do 100 kN/m, pro spojování podélných nebo jakýchkoliv jiných řezů. Skoby se používají v uhelných, chemických i zemědělských provozech. Životnost spojení je nejméně 18 měsíců.